Vânzările de automobile au înregistrat o creștere de aproape 14% în luna aperilie 2024, față de luna precedentă. România este în topul înmatriculărilor din UE.
Numărul automobilelor noi vândute în UE a urcat la 913.995 de unități luna trecută, o creștere anuală cu 13,7%, indică datele publicate de Asociația Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA).
România ocupă locul doi în topul înmatriculărilor de mașini noi, cu un plus de 34,6% față de aprilie 2023.
Pe primul loc se află Cipru (+105,4%). Creșteri semnificative s-au înregistrat și în Danemarca (+27,1%), Polonia (+25,1%) și Spania (+23,1%).
Această evoluție poate fi explicată parțial de faptul că luna aprilie din acest an a inclus două zile de vânzări în plus comparativ cu anul trecut, când Paștele catolic a picat în aprilie, notează ACEA.
Producătorii cu cele mai mari creșteri ale vânzărilor sunt Honda (+155,4%), Volvo (+63,5%) și Toyota (+47,3%).
Volkswagen Group (VW, Skoda, Seat, Audi și Porsche) a avut, însă, cele mai mari vânzări, cu 254.019 de unități și o creștere anuală de 15,5%.
Urmează Stellantis (Peugeot, Citroen, Fiat, Opel, Jeep, Lancia, Alfa Romeo), cu 152.236 de mașini noi vândute și Renault Group, cu 101.440 de unități.
Înmatriculări de mașini noi în UE
top 5 înmatriculări în aprilie 2024
Interes crescut și pentru mașini electrice
Înmatriculările de mașini electrice noi au crescut cu 14,8%, la 108.552 de unități în aprilie, cota lor de piață menținându-se constantă de la an la an la aproximativ 12%.
Cele mai mari creșteri anuale ale vânzărilor pe acest segment al pieței s-au înregistrat în Cipru (+381,3%), Malta (+103,6%), Danemarca (+89,8%) și Ungaria (+78,9%).
În aprilie cele mai multe mașini electrice s-au vândut în Germania (29.740), o scădere, totuși, de 0,2%.
La polul opus, înmatriculările de automobile electrice au avut o scădere puternică în Croația (-70,3%) și Irlanda (-41,6%).
Înmatriculări ale mașinilor electrice în aprilie 2024
Sursa: Euronews
Creșterea înmatriculărilor de mașini electrice contrazice avertismentele specialiștilor care au anticipat o scădere a cererii, pe fondul prețurilor mai mari în raport cu cele ale modelelor clasice, dar și a infrastructurii încă deficitare de încărcare a bateriilor.