Executivul a aprobat hotărârea privind înființarea și administrarea Registrului Național al Datelor de Contact (RNDC). Actul normativ a fost elaborat de către Secretariatul General al Guvernului (SGG), în colaborare cu Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării.
„Vorbim din ce în ce mai mult despre stimularea inovației și dezvoltării tehnologice și mai ales despre faptul că ne dorim ca serviciile publice să funcționeze într-un mediu digital avansat, prin implementarea și utilizarea celor mai recente tehnologii informatice”, a declarat Mircea Abrudean, secretarul general al Guvernului.
Platformele online, fie ele servicii de intermediere sau motoare de căutare, sunt esențiale în contextul digitalizării și al necesității de acces rapid la informații, dintr-o sursă sigură și unică. Înființarea unui registru de bază, în contextul interoperabilității, este un pas important pentru a asigura schimbul eficient de informații între diferite instituții și sistemele lor informatice. România se va alinia astfel rigorilor și directivelor europene privind accesul facil, digital și universal al cetățenilor la informațiile gestionate de instituțiile statului”.