Şantierul Naval Orşova estimează un profit brut de 3,3 milioane lei în acest an şi venituri totale de 72,79 milioane lei. Constructorul de nave fluviale şi-a planificat investiţii de 4,5 milioane lei în acest an, în achiziţia de automacarale echipamente şi maşinării şi vrea să dea acţionarilor dividende suplimentare de 7,08 milioane lei. Indicatorii au fost aprobaţi în Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor din 16 aprilie. Comparativ, compania a realizat în 2020 un profit net de 4,65 milioane lei, un profit brut de 5,04 milioane lei şi venituri totale de 73,66 milioane lei. ”Dat fiind volumul însemnat al livrărilor intracomunitare în totalul cifrei de afaceri, pentru realizarea obiectivelor propuse este foarte importantă evoluţia cursului valutar. Din acest punct de vedere, societatea va analiza oportunitatea încheierii şi în anul 2021 a unor operaţiuni de tip hedging, de protejare a cursului valutar (la finele anului 2020 sunt în derulare două astfel de contracte). Cheltuielile pentru investiţii cuprinse în proiectul de BVC pe anul 2021, se cifrează la 923.000 euro, respectiv 4,5 milioane lei, cele mai importante obiective de investiţii fiind achizitionarea unei automacarale de 50 tone, a cilindrilor hidraulici pentru cala de lansare şi a unei maşini automate de debitat table cu plasama. Finanţarea acestora urmează a se asigura în exclusivitate din surse proprii”, arată compania. Veniturile din exploatare (aferente livrărilor) prognozate sunt în valoare de 72,19 milioane lei (14,79 milioane euro), din care construcţii nave: 13,62 milioane euro (92,1%). ”Cheltuielile aferente activităţii de exploatare estimate a se realiza prin BVC sunt de 68,89 milioane lei, ceea ce înseamnă proiecţia unui profit brut de 3,3 milioane lei, preponderent din activitatea de constructie şi reparaţie de nave, la sediul principal din Orşova”, arată compania. Structura navelor contractate pentru a fi construite şi livrate în anul 2021, la sediul principal din Orşova, totalizează 4.180 tone astfel: patru nave tanc tip Money Maker de 110 ml lungime şi două nave tanc de 110 ml lungime. Beneficiarii externi ai acestor nave sunt cei tradiţionali, în special firme din Olanda, ponderea deţinând-o în continuare firma Rensen–Driessen Shipbuilding BV cu cinci contracte ferme încheiate la această dată, reprezentând 68,8% din totalul veniturilor estimate. ”Apreciem că cererea pe piaţa construcţiilor de nave este, în continuare, la un nivel scăzut, chiar mai scăzut decât în anul precedent datorită şi efectelor pandemiei de COVID-19 la nivel mondial, ceea ce a influenţat în foarte mare măsură şi nivelul preţurilor de contractare. Conform estimărilor analiştilor, comerţul mondial pe segmentul transportului de marfă a scăzut cu circa 45% fata de anul 2019, iar numărul de comenzi noi pe piaţa construcţiilor de nave a scăzut cu circa 65%. Totodată, se fac cercetări de piaţa pentru găsirea de noi parteneri pentru închirierea salandelor, pe piaţa internă, dar şi pe cea externă, existând informaţii privind reluarea activităţilor întrerupte în contextul epidemiologic generat de pandemie”, menţionează compania. Numărul actual de personal (373 angajaţi) asigură realizarea programului de producţie al anului 2021, iar cheltuielile cu personalul au fost bugetate la un nivel apropiat de cel al anului 2020, se arată în documente. Pentru sediul principal de la Orşova, veniturile sunt aferente unui număr de şapte nave, şase având la bază contracte ferme, iar un contract fiind în curs de perfectare. Dintre cele şapte contracte, şase privesc nave ce vor fi finalizate şi livrate în anul 2021, iar un contract este aferent celei de-a doua navă costier ce a făcut obiectul litigiului cu firma Veka Shipbuilding şi care, potrivit înţelegerii încheiate privind stingerea litigiului, ar trebui să fie încasată şi livrată la începutul anului 2021. ”Conducerea societăţii are în analiză la acest moment şi alte contracte care, după ce vor fi aprobate şi semnate, vor contribui la pregătirea corespunzătoare a producţiei pentru anul 2022. La sucursala Agigea s-au avut în vedere realizarea de venituri din închirierea parţială a celor cinci salande aflate în patrimoniu la finele anului 2020, în acest sens fiind depuse oferte atât la companii interne cât şi externe, dar şi realizarea altor venituri din activitatea de reparaţii nave-la un nivel superior anului 2020”, mai arată compania. De asemenea, acţionarii au aprobat distribuirea de dividende suplimentare, prin repartizarea sumei de 7,08 milioane lei, din rezultatul reportat la 31 decembrie 2020, respectiv un dividend brut suplimentar de 0,62 lei/acţiune. Şantierul Naval Orşova (SNO) are o capitalizare de 78,24 milioane lei. Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].