Schimbări uriașe în legea pensiilor! Din septembrie, atunci când intră în vigoare reforma, românii care locuiesc în altă țară vor fi nevoiți să trimită, de două ori pe an, un certificat de viață către casa de pensii din țară, document care arată că persoana care primește pensia în străinătate este în viață. Între timp, într-o lună va începe și distribuirea deciziilor de recalculare, iar românii vor vedea ce pensii primesc după noua formulă.  Ce este certificatul de viată și când trebuie transmis la casa de pensii 

Pentru a se evita efectuarea unor plăti necuvenite către beneficiari nerezidenți în România, a căror situație s-a modificat, cu efecte asupra obligației casei teritoriale de pensii competențe de a achita drepturile de pensie și/sau alte drepturi care se stabilesc și se plătesc de către casele teritoriale de pensii, se utilizează certificatul de viață că și instrument de verificare administrativă.

Astfel, dacă se  solicită transferul drepturilor de pensie în străinătate, persoană în cauza este obligată să transmită anual formularul “Certificat de viață”.

Acest document constituie dovadă pe baza căreia se continuă plata drepturilor cuvenite beneficiarilor nerezidenți și trebuie transmis în luna noiembrie a anului în curs.

Beneficiarul  nerezident   are  obligația  de  a completă  Partea  B a Certificatului  de viață,  în față unei autorități   legale (instituții  de asigurări sociale/pensii,  autorități  administrative  locale, notari publici, etc)   de  pe  teritoriul   statului   de  domiciliu/  ședere   permanentă.    Autoritatea   legală menționată   certifica   faptul  că  Partea  B a  certificatului   de  viață  a fost  semnată  personal  de titularul  drepturilor,   completând,  în acest sens, Partea  C a certificatului.

Pentru descărcarea acestui document și mai multe informații în acest sens se poate accesa https://www.cnpp.ro/certificatul-de-viață.

 

 

​ 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here