Printr-un comunicat de presă urgent, CEC Bank a emis o avertizare majoră pentru toți cei care dețin conturi la bancă. Instituția bancară a dorit să informeze despre o escrocherie care îi poate lăsa pe clienți fără niciun ban în conturi.
Banca avertizează că în ultima perioadă, a crescut numărul de apeluri primite de clienți, prin care escrocii se prezintă drept reprezentanți CEC Bank și le cer informații confidențiale.
În aceste circumstanțe, fiecare client trebuie să fie extrem de atent și precaut. Instituția bancară transmite că angajații săi nu vor solicita niciodată informații sensibile precum parole sau date bancare.
„Puneți siguranța conturilor înainte de orice! Observăm o creștere alarmantă a încercărilor de fraudă, în special prin intermediul apelurilor telefonice pretins de către indivizi care se prezintă drept angajați ai băncii, încercând să obțină informații personale sau bancare. Amintiți-vă că personalul nostru nu va solicita niciodată astfel de informații prin telefon sau mesaje text. Siguranța dumneavoastră este prioritatea noastră!”, a transmis banca clienților săi.
De altfel, aceasta nu este primul avertisment emis de instituția bancară. La sfârșitul lunii trecute, CEC Bank și-a avertizat clienții să nu dea curs unor mesaje SMS sau e-mail, în numele instituției, prin care li se cer datele bancare, sub pretextul apariției unei plăți suspecte. Banca precizează că este vorba despre o tentativă de fraudare, pentru că astfel de probleme nu se rezolvă prin solicitarea datelor pe care trebuie să le știe doar titularul.
„Ne confruntăm cu un val de tentative de fraudă prin care sunt solicitate informații personale și/sau bancare.
Clienții sunt apelați insistent de așa-ziși angajați ai băncii de pe diverse numere de telefon, unele dintre acestea chiar identice cu numerele noastre oficiale. NU SUNTEM NOI! Colegii noștri nu vă vor cere NICIODATĂ astfel de informații la telefon”, a transmis CEC Bank.
„Vă reamintim că este foarte IMPORTANT să fiți vigilenți în ceea ce privește email-urile, apelurile telefonice, mesajele de tip SMS/WhatsApp sau de pe diferite site-uri care solicită date cu caracter personal.
Nu trebuie să oferiți date precum numărul cardului, codul PIN, coduri de activare, de autentificare, de autorizare a plăților sau coduri pentru înrolarea în portofele digitale”, a mai comunicat banca.