STUDIU: Preţurile pentru locurile de parcare au fost majorate în cele mai multe municipii din România. Peste un sfert dintre şoferi caută zilnic un loc de parcare în centrul Capitalei şi pierd până la 20 de minute căutând un loc liber

Zonele centrale rămân cele mai solicitate de şoferi în majoritatea municipiilor, iar în Bucureşti 27% dintre şoferi caută zilnic un loc de parcare în aceste zone şi îşi petrec în medie 10-20 minute în căutarea unui loc de staţionare, arată un studiu al yeParking, aplicaţie de parksharing.

”Chiar dacă preţurile pentru locurile de parcare au fost majorate în cele mai multe municipii din România, zonele centrale din marile oraşe sunt sufocate de autoturisme. Acest lucru se observă şi pe un studiu realizat de yeParking, în perioada februarie – martie 2021, privind zonele cele mai solicitate de staţionare de şoferii înscrişi în aplicaţia noastră”, arată compania. În majoritatea municipiilor, zonele centrale rămân cele mai solicitate de utilizatorii aplicaţiei. În Bucureşti, cele mai multe parcări se efectuează în centrul oraşului. 27% dintre şoferi caută zilnic un loc de parcare acolo şi îşi petrec în medie 10-20 minute în căutarea unui loc de staţionare.  În ceea ce priveşte situaţia din sectoare, 1 şi 4 sunt cele mai solicitate de şoferi. 17% dintre conducătorii auto, care utilizează yeParking, obişnuiesc să staţioneze acolo zilnic. Urmează sectorul 6 cu 16%, sectorul 5 cu 10%, sectorul 3 cu 9% şi sectorul 2 cu 4 procente. ”Autorităţile locale vor fi nevoite să lucreze mai mult pe viitor cu mediul privat, pentru a identifica oportunităţi de a rezolva problema locurilor de parcare. Există numeroase zone sau spaţii care se pot transforma, de pildă, peste noapte în parcări rezidenţiale. Cum ar fi cele ale centrelor comerciale, care în proporţie de 80% ramân goale pe timpul nopţii”, spun reprezentanţii companiei. În marile oraşe din Europa, autorităţile încurajează parksharing-ul, oferă beneficii şoferilor care îşi lasă autoturismele în parcări de tip “park&ride” sau donează permanent veniturile obţinute din taxele de staţionări – către proiecte pentru comunitate: construirea de spitale sau şcoli. “Parking-urile sunt mereu binevenite, dar parcă şi mai plăcute sunt parcurile şi zonele pietonale. Însă va rămâne mereu problema opţiunilor de parcare. De aceea propunem principiul, eficientizam mai mult – construim mai puţin. Majorarea tarifelor de parcare în zonele centrale – în speranţa descongestionării traficului – este una dintre soluţii, dar nu ar trebui să fie singura. Municipalităţile pot să îşi deschidă orizonturile, să găsească şi să implementeze alternative, în folosul activ al comunităţii”, a declarat Mihai Lodoabă, CEO yeParking.  Compania prezintă o alternativă gratuită, de a încuraja parksharingul atât pentru parcările de domiciliu cât şi pentru cele private, iar cei care îşi distribuie locul de parcare către comunitate să aibă parte de diverse beneficii. ”Primăriile pot să încurajeze astfel utilizarea transportului alternativ sau staţionarea în parking-urile din jurul zonelor centrale, oferind discount-uri şi subvenţii celor care contribuie prin parksharing. Sunt doar câteva idei, dar în măsura în care comunitatea va găsi deschidere din partea autorităţilor locale, sunt sigur că putem găsi cele mai eficiente soluţii”, a declarat Mihai Lodoabă, CEO yeParking.  yeParking este singura aplicaţie de parksharing din România care ajută şoferii să găsească sute de locuri de parcare în diferite oraşe din ţară: Cluj – Napoca, Bucureşti, Iaşi, Braşov sau Oradea fiind doar câteva dintre ele. Aplicaţia are ca scop să favorizeze punerea în valoare la maximum a parcările existente, atât pentru proprietarii lor, cât şi pentru şoferi.   Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here