După o așteptare de 111 zile, aeronava TAROM ATR 72-600, YR-ATJ, a fost în sfârșit readusă în serviciu. Incidentul care a dus la indisponibilitatea sa a avut loc în luna iulie, când o furtună a avariat avionul pe Aeroportul din Oradea. Cu toate acestea, reparațiile s-au prelungit, iar această situație ridică semne de întrebare cu privire la capacitatea de reacție a companiei în fața crizelor. 

Într-un sector în care fiecare zi de nefuncționare a unei aeronave poate însemna pierderi financiare semnificative, întârzierea reparațiilor nu este doar regretabilă, ci și inacceptabilă. Aeronava în cauză poate genera, în medie, venituri de peste 10.000 de euro pe zi. Prin urmare, 111 zile de absență echivalează cu o pierdere estimată de peste 1.000.000 de euro. Aceasta are un impact profund asupra capacității TAROM de a-și îmbunătăți bilanțul financiar, mai ales în contextul vânzării celor patru aeronave Airbus A318, a explicat Marius Popescu, cofondator la Asociația Companiilor Aeriene Românești ”Carpathia” și fost manager la Tarom.

„După 111 zile la sol, aeronava TAROM ATR 72-600, YR-ATJ, una dintre cele mai noi din flota companiei naționale, a fost repusă în funcțiune astăzi, 2 noiembrie 2024. Repet, după 111 zile. Avionul fusese avariat de o furtună pe Aeroportul din Oradea, în 15 iulie, însă abia acum, după reparații întârziate, a reînceput să zboare.Consider că întârzierea reparațiilor este inacceptabilă. În condițiile în care compania își propune un an profitabil, astfel de perioade lungi în care o aeronavă din flota proprie este indisponibilă afectează serios veniturile și capacitatea operațională. Mai ales în contextul retragerii și vânzării, din ultima perioadă, a celor 4 aeronave Airbus A318. Și vorbim despre o companie în dificultate, care este nevoită (poate) să caute să închirieze aeronave de la alte companii aeriene, o soluție de avarie care vine cu un cost.

România, sub amenințarea vijeliei. ANM a emis Cod Galben de intensificări ale vântului. Viteze la rafală de până la 120 km/hImpactul financiar al absenței atât de lungi a acestei aeronave e considerabil. Într-un scenariu pesimist, un ATR 72-600 poate generea venituri zilnice de peste 10.000 euro, iar 111 zile pierdute pot însemna un minus de peste un 1.000.000 euro în bugetul TAROM​​. În condițiile acestea, cum ne mai putem aștepta la un bilanț pozitiv?Ingerințele politice, managementul defectuos și nepotismul au contribuit la acest scenariu. În ultimii ani, schimbările frecvente de management și numirile bazate pe criterii politice, nu pe competență, au tras TAROM în mai jos​​​​.Este timpul pentru un management competent, profesionist, de sus până jos. Este nevoie de un plan solid de restructurare, de lideri calificați care să înțeleagă specificul industriei și de un sistem de management care să asigure reacții rapide și soluții eficiente”, a scris Marius Popescu pe pagina sa de Facebook.

Emil Boc: „Trebuie să le oferi românilor motive să rămână acasă și calitate a vieții. PNL poate acest lucru”

 

 

​ 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here