Furnizorul de servicii de telemedicină Telios Care a anunţat luni că lansează în România modelul american de “prescription fulfillment”, prin care reţete digitale sunt trimise de medic direct la farmacia aleasă de pacient. Soluţia este o premieră în sistemul de sănătate din România şi este implementată exclusiv prin platforma Telios Care, în urma unei investiţii de peste 100.000 de euro, a anunţat luni compania. În prezent, 3 din cele mai mari 5 reţele de farmacii din România sunt incluse în acest sistem şi acceptă reţete digitale. Reţetele digitale pot fi generate, în prezent, de medicii Telios Care, care oferă consultaţii în sistem de telemedicină – telefonic, prin video-call şi chat online. Telios Care estimează că 8 din 10 reţete emise, anul acesta, în România, prin telemedicină vor fi digitale. Până la finalul anului, compania intenţionează să deschidă sistemul şi pentru alţi medici interesaţi, din sistemele de sănătate public şi privat. „O soluţie de succes şi uzuală în alte ţări, prescription fulfillment va aduce un plus de valoare sistemului de sănătate românesc. Ne aşteptăm ca, odată ce soluţia de reţete digitale va fi disponibilă pentru toţi medicii, la nivel naţional, circa 20% din totalul de reţete emise în primul an în cabinetele medicale din România să fie în acest sistem”, spune directorul executiv Telios Care, Philip Choban. Pentru ca medicii să poată emite acest tip de reţete digitale, platforma Telios Care se integrează cu un serviciu de semnături digitale extinse cu certificate calificate în cloud, furnizat de Alfa Trust, partener Telios – serviciu care, până de curând, nu exista în România. În acest fel se elimină necesitatea utilizării metodei tradiţionale prin stick USB, soluţia putând fi utilizată inclusiv de pe smartphone. Prin intermediul platformei, medicii pot elibera reţete la distanţă, fără a scrie de mână şi a scana sau fotografia rezultatul, întrucât reţetele digitale au valoare legală de original – spre deosebire de cele scanate, care sunt copii, şi sunt acceptate ca o excepţie extraordinară în perioada pandemiei. “Emiterea reţetelor digitale este mai rapidă, informaţiile de identificare ale fiecărui pacient fiind automat preluate în câmpurile aferente, în timp ce medicul completează informaţiile medicale, precum diagnostic, medicaţie şi mod de administrare. Pacienţii cărora le sunt prescrise reţete digitale nu mai trebuie să manipuleze hârtii şi au siguranţa faptului că vor putea ridica medicamentele din farmacia aleasă – acestea vor fi pregătite în prealabil, astfel că timpul petrecut de pacient în farmacie se va reduce considerabil”, se mai arată în comunicat. Dacă medicamentele lipsesc din stocul farmaciei indicate iniţial, pacientul este notificat şi direcţionat către o altă unitate care dispune de toate produsele prescrise, evitând deplasările inutile pentru eliberarea parţială a reţetei. Telios Care aduce în România mai mult de 25 de ani de experienţă din SUA în servicii de îngrijire medicală la distanţă. Compania furnizează servicii pentru 75.000 de beneficiari din domenii precum retail, IT, servicii financiare, producţie şi transport. Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].