Volkswagen a anunţat, miercuri, că a încheiat un acord prin care obţine despăgubiri în valoare de 288 de milioane de euro de la patru foşti directori ai grupului, între care fostul director general Martin Winterkorn, în legătură cu scandalul emisiilor poluante ale automobilelor diesel, transmite Reuters. Acordul a avut loc în aceeaşi zi în care procurorii din Berlin l-au acuzat pe Winterkorn că a depus mărturii false în Parlamentul german, când a spus că nu ştia că producătorul de automobile manipula testele de poluare ale motoarelor diesel, înainte ca acest caz să devină public. Acordul marchează o etapă majoră în eforturile Volkswagen de a lăsa în urmă cel mai mare scandal corporativ din istorie, care a costat până acum grupul peste 32 de miliarde de euro, pentru repararea vehiculelor, amenzi şi costuri legale. Scandalul, pe care Volkswagen l-a atribuit iniţial unui număr mic de ingineri necinstiţi, a dus la lansarea unor investiţii uriaşe în maşini electrice. Volkswagen şi acţionarul său principal Porsche SE sunt încă supuse cererilor acţionarilor, în valoare de 4,1 miliarde de euro, în legătură cu acest scandal, dar ar putea dura ani până să se ajungă la orice acord. Winterkorn a renunţat la funcţia de CEO al Volkswagen în septembrie 2015, la o săptămână după declanşarea scandalului în care grupul a recunoscut că a folosit software ilegal pentru a manipula testele motoarelor diesel din SUA. Acordul de miercuri, care constă în principal dintr-o plată de 270 de milioane de euro din asigurările de răspundere ale directorilor, include, de asemenea, un acord cu fostul şef al Audi Rupert Stadler. Acordul trebuie aprobat în cadrul adunării generale anuale a grupului din 22 iulie. Un purtător de cuvânt al Winterkorn, care a ocupat funcţia de CEO Volkswagen timp de aproape nouă ani, a refuzat să comenteze acuzaţiile aduse împotriva sa de procurorii din Berlin. Volkswagen, al doilea producător auto din lume, a declarat la sfârşitul lunii martie că va cere despăgubiri de la Winterkorn şi Stadler pentru încălcarea obligaţiei de îngrijire în conformitate cu legea societăţilor pe acţiuni. Volkswagen a concluzionat că Winterkorn şi-a încălcat datoria, nereuşind să clarifice complet şi rapid circumstanţele din spatele utilizării funcţiilor software ilegale în unele motoare diesel vândute în America de Nord între 2009 şi 2015. În cadrul tranzacţiei, Winterkorn şi Stadler vor plăti 11,2 milioane, respectiv 4,1 milioane de euro. Fostul membru al consiliului de administraţie al Audi, Stefan Knirsch, a fost de acord cu plata a 1 milion de euro, iar fostul membru al consiliului de administraţie al Porsche AG, Wolfgang Hatz, 1,5 milioane, aanunţat Volkswagen. Într-un alt semn că implicaţiile legale ale scandalului vor fi resimţite încă de ceva timp, Volkswagen a anunţat miercuri că este investigat în Franţa, după o decizie din decembrie a instanţei superioare europene. Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].